“NPS basis voor klantloyaliteit”

Tom Verschoor, Directeur en Jeffrey Hoppenbrouwers, Marketing & Communicatie Manager Unica Fire Safety

Drie simpele vragen

“NPS is de basis voor het meten van klantloyaliteit: willen je klanten je promoten of niet en waarom?
Wij geloven dat je dat het best in kaart brengt met een heldere, laagdrempelige methodiek en een zo efficiënt mogelijk meetproces.
Dat spreekt ons aan in Focus Feedback.”

Vaker in contact
“Een goede samenwerking met onze klanten is de pijler onder ons succes. Daarom is ’de klant centraal’ één van onze kernwaarden. We deden ieder jaar een tevredenheidsonderzoek, maar wilden vaker in contact zijn met onze klanten, vooral tijdens projecten. Achteraf kun je wel meten, maar niet meer bijsturen. Dat bracht ons bij Focus Feedback."


Feedback na elk proces
“Wij zijn een procesgestuurd bedrijf en daarom willen we feedback op elke fase in ons bedrijfsproces: verkoop, werkvoorbereiding, ontwerp, bouw en oplevering. Hoe heeft de klant ons ervaren? Die feedback krijgen we nu, op vijf momenten met maar drie simpele vragen: wat gaat goed, wat kan beter en zou u ons aanbevelen?”                                                                                                                                                         

“Achteraf kun je wel meten, maar niet meer bijsturen.”

 Unica - Brandbeveiliging

Resultaat
““Door zo te meten kunnen we focussen op hoofdlijnen en veel eerder actie ondernemen. Is er in de werkvoorbereiding iets fout gegaan? Dan reageren we meteen, zodat we tijdens het werkproces al kunnen bijsturen. Dat is bij een vragenlijst achteraf veel moeilijker en soms niet meer mogelijk. Nu ben je voortdurend in gesprek met je klant. Dat geeft ons een enorme meerwaarde.”

Jeffrey Hoppenbrouwers - Marketing&Communicatie Manager

Zijn jullie zelf een promotor van Focus Feedback?
“Wij zijn zeker een promotor. Het systeem is overzichtelijk en we zijn heel blij met hoe Focus Feedback ons heeft geadviseerd bij de inrichting van de klantmetingen. Ze denken mee over wat we wanneer kunnen vragen. Dat is voor een B2B-omgeving toch heel anders dan voor B2C en heeft ook invloed op de manier van meten. Focus Feedback helpt ons om dat voor elkaar te krijgen.”

Unica Fire Safety 
Unica Fire Safety is onderdeel van de Unica Groep en één van de grootste spelers op het gebied van brandveiligheidsinstallaties in Nederland. Dagelijks werkt een team van 180 specialisten door heel Nederland aan hoogwaardige brandbeveiligingsoplossingen. Oplossingen die aansluiten op de specifieke eisen van opdrachtgevers en voldoen aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.

_______

 

Lees hier meer over de case van Heembouw: “Tussentijdse feedback helpt Heembouw continu verbeteren” door Remy van Zanten, Unitmanager Wonen.

Tom Verschoor, Directeur en Jeffrey Hoppenbrouwers, Marketing & Communicatie Manager Unica Fire Safety

Unica Fire Safety is onderdeel van de Unica Groep en één van de grootste spelers op het gebied van brandveiligheidsinstallaties in Nederland.
Dagelijks werkt een team van 180 specialisten door heel Nederland aan hoogwaardige brandbeveiligingsoplossingen.
Oplossingen die aansluiten op de specifieke eisen van opdrachtgevers en voldoen aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.

Unica

www.unica.nl